Waarom wel of niet op YouTube adverteren?

Tegenwoordig zie je om de haverklap advertenties op internet. Dit wordt steeds storender. Het beste voorbeeld hiervan is YouTube. Heel veel mensen vinden het namelijk storend, andere mensen vinden het niet zo erg. Dus dan is de vraag of het wel zo’n goed idee is te adverteren op YouTube. Het antwoord hierop is gelukkig simpel en duidelijk: ja. Het maakt namelijk niet uit als er duizenden mensen zijn die het irritant vinden, zolang er maar 100 mensen zijn die je website gaan we kijken of er producten gaan kopen. Dat is namelijk sowieso hoe marketing is en hoe adverteren gaat. Een groot publiek wordt bereikt, maar een kleine groep wordt klant.

Is dat het enige voordeel?

Nee, uiteraard niet. Hij zit er namelijk veel meer voordelen aan het via YouTube adverteren. Zo is het is heel goed makkelijk te regelen om en op jouw doelgroep gespecificeerde campagne in te zetten. Hierbij kun je demografie en onderwerp kiezen. Zo kun je bijvoorbeeld ervoor kiezen om mannen die bepaalde filmpjes over houtwerk kijken te targeten voor een advertentie van een zaag. Dit maakt namelijk dat je een specifieke en dus vaak geschikte groep weet aan te spreken.

Hoe pak je dit aan?

Als je een beetje kennis hebt van hoe YouTube in elkaar zit, kun je je weg wel in vinden. Echter, waarschijnlijk heb je de tijd niet voor. Dan zijn er vier voor specialisten in het leven geroepen. Of ja, deze hebben zichzelf in het leven geroepen om je te ontzorgen van deze kwestie. Als je dit namelijk verplicht moet doen dit niet kunt uitbesteden, kan het een hele tijd rovende frustrerende kwestie worden. Besteed je het uit, is het een kwestie van een paar telefoontjes en heen en weer overleggen over de details en dan is het geregeld. Zo simpel kan het zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *